donderdag 8 februari 2018

Betoog

De film 'Star Wars: The Last Jedi' is net uit en ik vond hem heel erg leuk. Ik vond de film goed maar er zijn mensen die dat niet vonden. Er is veel kritiek. Daar ben ik het niet mee eens. Ik ga een paar redenen geven waarom ik deze film goed vond. Er komen wel spoilers in mijn tekst voor, dus kijk uit.

Deze film is deel 8 in de Star Wars serie. Deze film speelt zich af na film 7. Ik vond dat de eerdere karakters goed zijn opgebouwd en dat het goed was dat we meer konden zien van de nieuwe karakters van de vorige film. Deze film bouwt dus verder op wat we al weten en geeft ook een paar interessante twists. Ik vind het leuk dat er ook karakters uit eerdere films in de film zijn met dezelfde acteurs. Zo heb je bijvoorbeeld Luke Skywalker die gespeeld wordt door Mark Hamill en Leia die gespeeld werd door Carrie Fisher. Helaas is die nu overleden.

Een ander leuk ding in deze film was dat er veel nieuwe karakters werden geïntroduceerd. Je hebt bijvoorbeeld Rose, en de schattige Porgs. Porgs zijn een van de vele nieuwe dieren die in deze film voorkomen. Ook heb je de Crystal Foxes, dat zijn een soort vossen maar dan gemaakt van kristal. Ze leven op de planeet Crait, waar de resistance een basis heeft. Ik vind het altijd leuk om nieuwe dingen te zien in de Star Wars films, omdat het zich afspeelt in een ander universum in een andere tijd. Een ander personage die in deze film is geïntroduceerd is vice-admiraal Holdo. Ik vond dat zij heel goed geschreven was.

Er is een petitie op een website die graag wil dat Disney de film officieel weghaalt uit de Star Wars serie. (link) Er zijn al vijfennegentig duizend mensen die deze petitie hebben ondertekend. Ook heeft de film maar een 48% audience score op Rotten Tomatoes. Een van de grote argumenten tegen deze film is dat Leia zonder enige uitleg gered werd door 'de force' en dat Luke Skywalker dood is gegaan. Hij kwam in de vorige film ook al minder dan een minuut voor, en dat wordt niet heel erg op prijs gesteld.
Ik denk dat de reden dat Lucasfilm eerst Han en nu Luke dood hebben laten gaan, is dat er nu een nieuwe cast is en ze willen niet dat mensen te veel gaan verwachten van de oudere personages uit de eerdere films. Ook kan er denk ik niet zoveel speelgoed worden verkocht aan kinderen als er alleen maar oude personages zijn. Ik vind dat dit een legitieme reden is en ik vind het persoonlijk ook niet erg, omdat de nieuwe personages ook heel goed zijn.

Ik vind dus dat deze film heel goed was. Dat komt omdat ik het leuk vond om karakters uit de vorige film weer te zien en dat ze goed werden ontwikkeld. Ook vond ik het leuk dat er nieuwe personages zijn. Star Wars speelt zich af in een ander universum, en ik vind het heel leuk om meer mystische dingen te zien. Ik vind dat de film te veel gehaat wordt. Ik vind zelf de film goed en ik begrijp niet waarom de film zo massaal gehaat wordt. Er is altijd wel iemand die zich ergens aan stoort, maar zo veel? Ik vind dat het niet nodig is.



https://www.change.org/p/the-walt-disney-company-have-disney-strike-star-wars-episode-viii-from-the-official-canon
https://www.rottentomatoes.com/m/star_wars_the_last_jedi/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten